Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej Joachim,Tack för svaret!Det är precis därför jag tycker att ni kan ta och fixa detta på ett smidigt sätt så att ni ligger i framkant, det gäller ju att vara bättre än konkurrenterna, så brukar jag tänka och det är ett bra koncept enligt mig🙂Det är ju inte överkompliserat. Det är ju principmässigt samma sak som OSS men bara för ett land i taget. Det är ju nästan copy paste om man är duktig tänker jag😀En grej som också vore bra om ni inte tänkt på det(till att göra listan) är om man kunde matcha en utländsk inbetalning mot tex ett valutakonto i Euro, det går tyvärr inte. Det funkar bara på kassakontot, och det ställer till det för mig. Så tex en Dansk betalar i DKR går inte att stämma av, utan de får en egenkonverterad Visma faktura i Euro som en lösning för att klara av det problemet.Jag kör redan OSS, så jag tror inte jag använder 3011 för tillfället.Jag är ingen mästare på detta(så ha det i åtanke), utan gör så gott jag kan och det brukar bli bra i slutändan.Så hittar jag en rutin för detta så är det nog inga problem.Som det ser ut så går betalningarna i de flesta fall via Shopify payments(eller faktura via email i euro) och blir utbetalda en gång i veckan. I vanliga fall stämmer jag av alla kundfakturor manuellt mot den insättningen och matchar alla inbetalningar mot den mot "vismafakturorna(egentligen kvitto)"som jag i normalfallet skickar alla kunder.Bör det funka ändå?Fakturorna jag skickar till kunderna kommer i så fall se konstiga ut för det är då ingen moms med på dem vilket blir lite vlilseledande för dem tänker jag, de kan ju tro att jag bara höjer priset utan att samla in moms om det inte står på kvittot de får. Det kan ju också se konstigt ut om det är någon som ska dra av det eller liknande.Sen får det ju en bekräftelse från min shop, men jag brukar inte se det som ett giltigt kvitto.Har du någon bild så vore det tacksamt mottaget.Mvh Gordon
Gammal tråd det här men jag har råkat ut för samma sak nu med AB och jag kan inte välja "annat konto" där utan bara mina tre konton. Hur får jag in detta då?
Jag har en kund som har förmånsbil. Han åkte ner till Frankrike med den. Orkade inte köra hem utan bokade en bilfrakt på 10.000+moms. Jag hittar inga svar på detta. Jag anser att det är en privat angelägenhet och ska inte bekosta företaget. Ägaren däremot hävdar att alla kostnader som har med bilen att göra ska man kunna dra på företaget. Någon som har ett bra svar på detta?
Hej!En av mina integrationer med Spiris har dubbelbokfört en händelse, så det har blivit en verifikation för mycket. En av verifikationerna måste alltså krediteras. Jag har pratat med supporten som har sagt att det finns två sätt att göra detta på:1. Redigera verifikationen genom att ta bort alla poster, vilket gör verifikationen tom, och sedan spara.2. Skapa en korrigeringsverifikation där allt bokförs som motsatsen, vilket skapar en ny verifikation.Vilket sätt rekommenderar ni att jag använder för att bokföringen ska bli så korrekt som möjligt?Med vänliga hälsningar
Hej!Driver hunduppfödning och en norsk uppfödare, privatperson har betalt mig för att ha använt min hane i avel.Summa 16000kr ska bokföras.Hur bokför jag detta?
Awesome