Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

För att lägga in något i företagets bokföring, måste du ha kvitton på inköpet eller faktura.Mvh Lena
Generellt är det så att man bokar preliminärskatten varje månad:Debet 2518Kredit 1630Därför hamnar 2518 i debet, då skulden bokas upp på skattekontot 1630 i kredit för skulder ökar alltid i kredit.Vid utbetalning av preliminärskatten den 12:e, bokar man upp:Kredit 1930Debet 1630 (för då är skulden betalad för den här månaden, skulder minskar i debet)På konto 2518 ska det ligga i debet, enbart den summa som du betalat in för detta räkenskapsår i preliminärskatt, inget annat. Vid slutskattebeskedet bokar man om enligt de siffror som Skatteverket skickar ut. Man ser hur de räknat fram det på hemsidan. Jag klistrar in här min mall jag använder mig av för dessa bokningar. Här ligger även arbetsgivaravgift med och så, men du hänger nog med på vad jag menar i alla fall. Lycka till med ombokningen och hör av dig igen ifall du stötet på patrull.Mvh Lena
Genom att ta ut en PDF från Skatteverkets hemsida och bokföra efter kontoutdragen där dessa transaktioner finns med.Hur du ska kontera, beror på hur du bokat tidigare, för transaktionerna på skattekontot går ut och går in och är även kopplade till moms, arbetsgivaravgifter och annat, så det beror på hur du bokat dessa innan.Mvh Lena
HejBokför påminnelseavgiften på kostnadskontot som du använder för fakturan.Vänliga hälsningarRoffaK
HejNej det ska bokföras på separata konto dvs 2013 för Egna uttag.Vänliga hälsningarRoffaK
Awesome