En egen rapport som vi använt över 7000 gånger fungerar inte längre och min gissning är att det hänt något i senare verionen av 2000. Vi har inte ändrat något i rapporten.
Andra rapporter både från visma och egna fungerar fortfarande.
Visma vägrar ge support på detta längre trots att man bli utkastad utan förklaring.
Finns det någon som har ett tips på vad som brukar ge en utkastning så jag vet var jag ska börja leta???
Det är i OrderEjFkt som det händer...
Detta har hänt oss också under en tid i höstas/vintras. Det fungerade först på 2:a-3:e försöket. Men plötsligt en dag försvann problemet.
Vi uppdaterade till 2024.1 i jan 2025 men jag vet inte om det var det som hjälpte eller om problemet fanns kvar även en tid efter uppdateringen.
Nu fungerar det som det ska i alla fall sedan en tid tillbaka.
Inte mycket till hjälp kanske men du har inte varit ensam om detta.
TACK! Vet som sagt inte var jag ska börja leta eftersom den fungerat felfritt i många år. Funderar på att fråga ChatGPT...men vi har ju inte ändrat något så det borde vara något hos SiprisVisma?
Vi kör 2024.11 men den går inte bättre efter flera försök utan man får bara programmet nedstängt utan förklaring, just bara på denna rapport.
Och vi har kört Visma assist utan att det blev bättre heller.
Nu har jag återskapat rapporten och testat den efter varje inlagd del och det verkar vara något fel på kolumnbredden i ett läge som får rapporten att stänga ner hela programmet hårt, så då undviker vi det scenariot och får fram rapporten igen och går vidare.
Det är inte att den är för bred så det är oklart varför men nu har jag löst mitt problem så skippar vi det när det inte finns intresse för att hitta buggar i systemet.
Copyright 2025 Visma Spcs. All rights reserved.