Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Johan_95
UTFORSKARE

Visa totalsummor i företagstermometern

Hej!

Jag uppskattar och har stor nytta av företagstermometern, men jag har länge saknat att se totala beloppen för obetalda kundfakturor respektive obetalda leverantörsfakturor.

Som det är nu hoovrar jag med muspekaren över staplarna för att se beloppen för respektive vecka, och gör sedan en överslagsberäkning i huvudet. Jo, jag vet att man kan ta ut reskontrarapporter, men det vore supersmidigt att få se detta direkt i företagstermometern. Ni kanske även kan visa hur mycket som är förfallet av respektive fakturatyp. Finns gott om utrymme till höger om diagrammet, under färgförklaringen.

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Johan_95 

Tack för ditt förslag om att inkludera totala belopp för obetalda kund- och leverantörsfakturor samt försenade belopp direkt i företagstermometern. I nuläget visar diagrammet i Visma Administration 2000 belopp för obetalda fakturor per vecka, inklusive de som har förfallit under respektive vecka, och dessa belopp summeras och visas i olika färger på staplarna 1. Dessutom finns möjligheten att se detaljerade rapporter genom att skriva ut Kundfordringar respektive Leverantörsskulder med urval på Förfallodatum för att få mer specifik information om vilka fakturor som ligger bakom de summorna som visas i diagrammet. 

Jag förstår att det skulle vara smidigt att ha den totala summan av obetalda fakturor synliga direkt utan att behöva skriva ut ytterligare rapporter så du får gärna registrera det som ett önskemål direkt till vår utvecklingsavdelning via knappen Förbättringsförslag strax till höger om mitten av programmets header. 

Ha en fortsatt fin dag

/Tinna