Hej - det finns ett allvarligt problem med leverantörsreskontran. Systemet skapar dubbla poster på kto 2440 vid registrering av vissa fakturor. Det går då inte att attestera eller bokföra. Den extra raden syns heller inte i appen för dem som attesterar utan de får bara ett felmeddelande "Ojdå - Något gick fel"
Hej HC-GVAB,
Samma problem hände för några av mina kunder för två veckor sedan. Jag har varit i kontakt med supporten vid flertal tillfällen men de har inte hittat felet utan jag har fått till svar att de fortsätter att felsöka.
Om du använder bokföringsförslag så ta bort det och lägg till kontot "manuellt" igen. Det funkade för mig.
Vi får hoppas att Visma får ordning på detta snart, för det känns surt att inte kunna använda bokföringsförslagen.
Mvh
Hanna
Har tyvärr hittat fler fel i reskontran också. Det finns utkast hos en del attestanter som jag inte ser under utkast, som har fullständiga behörigheter i systemet, vad mer har hänt sedan den 25:e april när problemen uppdagades första gången. Fakturorna skickas också för attest 4-6 ggr samma sekund om man tittar i historiken.
Upplever fler av oss samma problem?
Hej!
Vi har upptäckt att en del kunder har stött på detta problem. Våra utvecklare undersöker detta och vi kommer att återkoppla här i tråden så fort vi har mer info.
Om ni behöver komma vidare kan ni manuellt ta bort ena raden med 2440.
Jag tackar för tålamodet.
//Adnan
Copyright 2025 Visma Spcs. All rights reserved.