- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
Kostnader mässa utomlands
Hej
När man åker till UK på mässa hur ska man bokföra alla kostnader?
Lunch, fika, middag, representation. Hur fungerar det med moms avdrag?
Vad är avdragsgill eller ej? Vilka konton ska jag använda?
Ska man använda inköp mot kvitto eller övriga uttag i Visma?
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
Hej!
Tack för din fråga. Just kostnader kring konferens och tjänsteresor är lite klurigare, men du kan läsa mer om detta här där det också finns lite länkar som man kan kika på. Om man får lov att bokföra detta som avdragsgilla kostnader och/eller momsen är avdragsgill beror lite på, och kan vara bra att kontrollera med Skatteverket för att få bäst svar. Hur du sedan hanterar det i Visma eEkonomi beror på om du betalar om det blir egna utlägg, dvs du betalt med privat kort eller med företagets kort samt om det är avdragsgillt eller inte.
Ha det fint!
Josefine
