Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Jag har ett återkommande problem i Visma Administration vid försök att använda funktionen för E-dokument (t.ex. vid skick av fakturor via AutoInvoice eller liknande).Vid användning av tjänsten visas följande felmeddelande:"E-dokument: Det gick inte att kommunicera med servern. Kontrollera nätverksinställningarna och försök igen. (Felkod: 400)"Jag har vidtagit följande åtgärder:Synkroniserat tjänsterna via Arkiv > Inställningar > Företagsinställningar > E-faktura/E-dokument, vilket lyckas utan problem. Meddelandet "Synkronisering med vismaspcs.se har genomförts." visas och följande tjänster är aktiverade:Visma Kreditupplysning: AktiveradDigitala fakturor och dokument: AktiveradVisma Scanner: AktiveradVisma AutoCollect: Aktiverad(Visma Webshop och Visma Ekonomiöversikt: Ej aktiverade)Jag har testat flera olika fakturor men får samma felmeddelande.Jag har verifierat att internetanslutning fungerar och att inga brandväggar eller antivirusprogram blockerar Visma Administration.Datorn har startats om, likaså Visma-programmet.Jag har även testat med en förenklad testfaktura, utan förbättring.Min tolkning är att felet uppstår vid kommunikationen mellan Visma Administration och AutoInvoice eller motsvarande E-dokumentstjänst, där begäran som skickas från programmet avvisas av servern – troligen på grund av felaktig eller ofullständig datainformation (vilket normalt orsakar HTTP-felkod 400).Jag behöver därför er hjälp med:Att felsöka vad exakt i kommunikationen som orsakar felkod 400Att kontrollera om något i företagets AutoInvoice-uppgifter eller fakturadata kan orsaka dettaEventuellt: hur jag kan logga detta eller skicka loggfiler till erSysteminformation:Program: Visma Administration (ange version, t.ex. 2024.2)Tjänst: E-dokument / AutoInvoiceFelkod: 400Företagskonto är synkat och aktivt mot vismaspcs.seJag bifogar gärna skärmdumpar på både felmeddelandet och bekräftelsen på lyckad synkronisering om ni behöver.Tack på förhand för er hjälp!
Hej! Nu är jag inte riktigt med på vad du menar. Även om du registrerar på samma aktivitet så gör avrundningen när du sparar tidsregistreringen. Jag får inte ihop ditt exempel. Kund A Uppdrag A Aktivitet A = 0,1 h + nästa tidsreg: Kund A Uppdrag A Aktivitet A = 0,2 h Här har jag gjort som du skriver. Jag registrerar på samma kund, samma uppdrag och samma aktivitet nedan. Här har jag registrerat 0,2 på aktivitet på en tidsregistrering och sedan 0,1 på samma aktivitet och nästa tidsregistreringen. Då får jag 1,0 i fakturerbar tid eftersom den avrundar per tidsregistrering. Detta visas också på fakturan i nästa steg där fakturerbar tid blir 1.0. Får du annorlunda än detta beteende? /Tobias
Hej @HelenJB4 Förstår att det hade snabbat upp hanteringen. Om du inte redan har lämnat det som ett förslag till våra utvecklare får du gärna göra på första sidan i Skatt och Bokslut.
Hejsan, Jenna!Det är fint att du tar med dig denna feedback till programmakarna.Vad jag också vill att de ska veta är, att innan man beslutar sig för att ta bort funktionalitet, så bör man höra med kunderna först, de vana användarna (de som jobbar professionellt med bokföring och redovisning). eEkonomi & Co är så hårdkodat i sig, så att ytterligare begränsa oss vana användare blir lite för mycket för oss. Vi har i de stationära programmen fått åtnjuta superb flexibilitet och mångfald av smarta funktioner, men har nu mer eller mindre tvingats in i programvaror med begränsad funktionalitet och låsningar på olika håll. Vi redovisningsbyråer behöver inte låsningar överallt för att "vi inte ska göra fel" för vi kan det här och behöver snabba på vårt arbete för att kunna ta in nya kunder. När vi måste gå omvägar på grund av borttagna funktioner och låsningar här och var, kan vi inte effektivt ta hand om kundernas behov. Vi kan inte ta betalt av våra kunder för att vi måste gå omvägar vi inte behövt gå tidigare. Det betyder att lönsamheten för oss går ner, istället för åt andra hållet. Det känns trist.Mvh Lena
när man stöter på problem med kunder i över 60 minuter för att sedan måsta avsluta innan någon ens svarat när man har ett annat möte med en annan kund. hur har ni tänkt att det skall gå att smidigt arbete i Spiris när det är så svårt att få konkret hjälp. Jag har annat att göra under mina arbetstimmar och måste kunna slutföra saker i tid.Hur skall det gå att kunna arbeta smidigt i ert system när det är så här?
Awesome