Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hejsan, Jenna!Det är fint att du tar med dig denna feedback till programmakarna.Vad jag också vill att de ska veta är, att innan man beslutar sig för att ta bort funktionalitet, så bör man höra med kunderna först, de vana användarna (de som jobbar professionellt med bokföring och redovisning). eEkonomi & Co är så hårdkodat i sig, så att ytterligare begränsa oss vana användare blir lite för mycket för oss. Vi har i de stationära programmen fått åtnjuta superb flexibilitet och mångfald av smarta funktioner, men har nu mer eller mindre tvingats in i programvaror med begränsad funktionalitet och låsningar på olika håll. Vi redovisningsbyråer behöver inte låsningar överallt för att "vi inte ska göra fel" för vi kan det här och behöver snabba på vårt arbete för att kunna ta in nya kunder. När vi måste gå omvägar på grund av borttagna funktioner och låsningar här och var, kan vi inte effektivt ta hand om kundernas behov. Vi kan inte ta betalt av våra kunder för att vi måste gå omvägar vi inte behövt gå tidigare. Det betyder att lönsamheten för oss går ner, istället för åt andra hållet. Det känns trist.Mvh Lena
Nja, tror inte det stämmer att det är per registrerad tid som den avrundar 0,5 upp. För om vi registrerar samma aktivitet för kund så blir det rätt. T.ex:Kund AUppdrag AAktivitet A = 0,1 h+ nästa tidsreg:Kund AUppdrag AAktivitet A = 0,2 hAdvisor känner av att det var samma Aktivitet och resultatet blir 0,3 avrundat till 0,5. Alltså inte per tidsreg för då hade det blivit 0,5 + 0,5 = 1. Men det blir 0,5.Detta är dock bra/rätt att den avrundar sist efter att slagit ihop samma aktiviteter.Men då vi debiterar 0,5 per startar Uppdrag... Så hade det varit bättre/bra om den kunde se det på den nivån istället.Största problemet är vid deklaration som Uppdrag. Då vill man 1) inte ta 0,5 per Aktivitet = moms, agi, rut, rot etc. Som separata avrundning utan faller i samma Uppdrag och slutavrundning... eller 2) det betyder att Aktivitet är meningslöst för oss. Då Aktivitet endast får vara 1 per Uppdrag så den inte räknar fel..Tex:Uppdrag bokföringAktivitet bokföringUppdrag deklarationAktivitet Moms, agi, rot/rut etc (allt på en Aktivitet)Alternativt får vi bara ha ett uppdrag med många aktiviteter t.ex:Uppdrag: DebiterbartidAktivitet DeklarationerAktivitet bokföringAktivitet LönehanteringOch dock då måste vi visa aktivitetsnivå på fakturor och inte endast uppdrag som nu...Dock krånglar det istället till bevakningspunkter som är kopplade till uppdrag...den strukturen... Då får man dölja det uppdraget Debiterbartid och skapa uppdrag som endast innehåller bevakningspunkter och "dummy" Aktivitet som ska får det att bli bra struktur i bevakningspunkter...Hmm... samt att man får skapa om hela prislistan ... för den "debiterbartid" och dess aktiviteter...Dock blir problemet uppdrag per kund... Då måste man lägger till uppdrag "Debiterbartid" men då kommer alla aktiviteter med... även de som kunder inte ska ha.. så då kan man inte styra uppdrag för olika kunder...Hmm nej, enda sättet blir att vi endast kan köra en Aktivitet per uppdrag om vi ska få avrundning att fungera..Och för deklarationer (bland annat) så får det bli en Aktivitet som heter "skriv deklaration i faktura text rutan"Så visar vi bara uppdrag på faktura och våra anställda får då lägga till "Moms" eller "Agi" som faktura text...Syvenässist så är dessa funktioner - pris, BP, uppdrag, tidsreg ganska stelt.. känns som att set egentligen bara är Byggt på ett sätt "hur det ska funka" men jag kan inte riktigt förstå hur man ska lista ut det sättet...Tänk om visma hade lagt lite tid på att utveckla små saker som att kunna avrundar på uppdragsnivå istället för design och namn.
Det skulle bli så mycket snabbare hantering om man kunde ta bort momskoderna i Skatt & Bokslut Pro.
när man stöter på problem med kunder i över 60 minuter för att sedan måsta avsluta innan någon ens svarat när man har ett annat möte med en annan kund. hur har ni tänkt att det skall gå att smidigt arbete i Spiris när det är så svårt att få konkret hjälp. Jag har annat att göra under mina arbetstimmar och måste kunna slutföra saker i tid.Hur skall det gå att kunna arbeta smidigt i ert system när det är så här?
Ja, vad ska man säga...
Awesome