Hej @Katarina B Elf
Tack för din utförliga felsökningsbeskrivning och för att du redan testat flera tänkbara åtgärder. Här kommer ett förslag på lösning:
Starta kontrollpanelenVälj InternetalternativVälj fliken Avancerat (se bild) och bocka i Använd TLS 1.2.
Gå också till fliken Säkerhet och klicka på Betrodda platser, välj där knappen ”Platser”.
Klistra in följande länkar i fältet du nu ser, och tryck sedan ”Lägg till”
https://wtse.vismaonline.comhttps://servicedirectory.vismaonline.comhttps://photoservice.vismaonline.com (mobilscanner)https://ai.vismaonline.com/ (Autoincoice)https://api.inexchange.com/ (autoinvoice)https://ac.vismaonline.com/ (autocollect)https://connect.visma.com/ ( inloggning Min Sida)https://www.vismaspcs.se/* (Min Sida)https://api.ai.vismaonline.com/https://support.spiris.se är basen för hjälplänkarhttps://www.spiris.se är basen för hemsidan och min-sida
I vissa fall behövs även vissa portar läggs till som undantag, de är då Portar: 1433 TCP, 1434 UDP samt 443 både TCP och UDP på både klient och server.
Om det fortfarande inte fungerar, gå igenom följande punkter:
1. Uppdatera till senaste versionen av Visma Administration.
2. Gör undantag för spcsadm.exe i brandväggen.
3. Ändra timeout-tiden i kommandoradsverktyget.VOCRTIMEOUT:60VOTIMEOUT:60
Du ändrar detta såhär:
1. Gå in under Hjälp – Om Visma Administration– Systeminfo. Ta fram Kommandoverktyget genom att trycka ner CTRL+SHIFT+K2. Skriv VOCRTIMEOUT:603. Tryck Enter4. Skriv VOTIMEOUT:605. Tryck EnterOm du inte är helt bekväm med att göra detta själv eller om du inte får det att fungera så ringer du supporten så hjälper vi dig. Tips! Ring på morgonkvistenmen jag håller tummarna för att du fixar det själv.Snygg felsökning du gjorde! Guldstjärna till dig ⭐ /Tinna