 
					
				
		
Vi har skapat och skickat ut fakturor på medlemsavgift och fått in inbetalning via bankgirot från en del medlemmar. Dessa utskickade fakturor är inte bokförda mot något konto i bokföringen.
De inbetalningar som inkommit har jag manuellt registrerat i betalningsjournaler för att få bort dem från respektive medlem.
Nu undrar jag vad jag ska göra med dessa betalningsjournaler?
Vi har ett konto 3900 som heter 'Medlemsavgifter' men eftersom betalningen skett mot bankgirot konto och så måste jag enligt Utskrift-Inbetalningsjournal ange
Debit 1930 (Bankgiro)
Kredit 1510 (Kundfodringar)
Tidigare har vi bokfört varje medlemsavgift med Debit 1930 och Kredit 3900, det blir dock en massa verifikationer.
Hur kan jag hantera Medlemsavgiftsinbetalningar separat jämför med andra inbetalningar när jag använt Inbetalningsjournal?
Förstår inte riktigt hur det hänger ihop så jag hoppas på lite hjälp.
 
					
				
		
 
					
				
				
			
		
Copyright 2025 Visma Spcs. All rights reserved.