Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

AlexWest
UTFORSKARE

Bokföringsmallar syns ej

Hej!

Jag har lagt till ett par bokföringsmallar för att hantera inköp av programvaror inom och utanför EU.

Vill gärna att dessa ska användas när jag hanterar Kassa- och bankhändelser. Men hur mycket jag än försöker så syns det inte. Har provat att ange Användningsområdet som både Kvitto och Övrigt uttag men till ingen hjälp.

AlexWest_0-1766850172470.png

Bild från Bokföringsmallar

AlexWest_1-1766850254007.png

Bild från Matcha bankhändelse

Vad är det jag missar här?

3 SVAR 3

Ja, det är ju inte lätt det häe. Ibland sysn inte det man lagt in och det är en programmeringsfråga för Spiris. De vill ha det så här. Försök att lägga in din mall under en annan kategori än "övrigt uttag". Då kanske det fungerar.

Mvh Lena

Okej, vad konstigt. De har ju skapat funktionen, så varför vill de inte att den ska fungera?

Jag har provat alla kategorier, det fungerar enbart med manuell verifikation.

Kristina99
SPIRIS CERTIFIERAD BYRÅ

Ett tips här är att lägga upp inköpen som kvitton eller leverantörsfakturor och där lägga upp din bokföringsmall. Finns nog säkert färdiga mallar där annars. 
Då bör du bara kunna bokföra själva betalningen av kvittot i kassa/banktransaktionen. Skapar du kvitto/fakturan först så bör dessutom ev banktransaktion bli grön så att bu bara behöver trycka på bokför. 

Att göra det som en leverantörsfaktura kan ju kosta 3,50 per faktura beroende på hur du arbetar, men då får du samlat dina inköp på leverantören och kan även få fram statistik på hur mycket du köper från leverantöre. 

Lycka till med detta!