Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Mahekr
MEDLEM

Dubbla leverantörsfakturor

Hej!

Jag råkade registrera samma leverantörsfaktura två gånger. Den ena är betald, men hur gör jag med den som fortfarande ligger kvar som obetald i systemet?

Tack på förhand!

4 SVAR 4
Numbers_and_Friends
SPIRIS CERTIFIERAD BYRÅ

Endera ångrar du fakturan (under åtgärder) eller så skapar du en kreditfaktura med motsvarande uppgifter och kvittar dessa mot varandra! 😃

Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Mahekr 

Om fakturan är obetald kan du ångra fakturan. Läs mer om hur det funkar i hjälpavsnittet Ångra eller ändra en leverantörsfaktura

Hoppas detta hjälper!

Hej!
Det går inte ångra fakturan då jag har bankkoppling och båda automatisk skickades till min bank för betalning. Hur gör jag då?

Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Mahekr 

Tack för förtydligandet! 

Eftersom du har bankkoppling och fakturan redan har skickats till banken kan alternativet Ångra låsas, vilket är anledningen till att du inte kan välja det i detta läge.

Det bästa här är faktiskt att du ringer in till supporten, så kan vi direkt se vilken status fakturan har i ditt konto och guida dig till rätt lösning utifrån det.

Som @Numbers_and_Friends var inne på tidigare i tråden är annars en vanlig lösning att skapa en fristående kreditfaktura med samma uppgifter och kvitta den mot den felaktiga leverantörsfakturan, men exakt vad som är möjligt beror på fakturans status.

Slå oss gärna en signal på 0470-70 60 00 så hjälper vi dig vidare!