Hej!
Jag har börjat betala en del fakturor som e-faktura och tycker det är väldigt smidigt att få fakturorna direkt in i ekonomiprogrammet. För någon vecka sedan var jag i kontakt med vår kreditkortsleverantör (Entercard) och bad dem skicka e-fakturor fortsättningsvis. Nu när jag loggade in på Swedbank låg en e-faktura från Entercard där! Har jag gjort något fel? Jag vill ju ha dem rätt in i Visma eEkonomi - inte direkt till banken.
/Sofia
Hej @Sofia F-L
När du aktiverar e-faktura under företagsinställningar så ska andra företag känna av att du kan ta emot e-faktura men dock är det viktigt att du är tydlig mot leverantören att du vill ha e-faktura till ditt affärssystem och inte till banken.
Jag har svårt att svara på om du har gjort fel eller om det kanske kommer bli rätt framöver. Delar hjälpavsnittet Ta emot e-fakturor så kan du kontrollera så du följt alla stegen samt Beställ e-faktura från din leverantör. Här finns inte Entercard upplagda men längst ner kan du "tipsa oss" om vad du saknar.
Lycka till och kontakta gärna supporten om du fortsatt inte får det att funka så får vi felsöka.
Aha, men jag frågade bara om de kan skicka e-faktura framöver istället för fysisk faktura, och det fixade hon direkt i telefonen utan fler frågor. Jag var alltså inte tydlig med att jag ville ha det till ekonomisystemet - så det var väl där det blev fel. Jag får kontakta dem igen. Tack för svar!
Och jag hittade Entercard i er lista. 😁
Hoppas det löser sig och annars återkommer du till vår support så får vi reda ut vad det är som inte lirar.
Ha det fint! 🌻
Copyright 2025 Visma Spcs. All rights reserved.