Hej har 2 saker som jag lagt märke till,
Under kund så har jag ändrat epostadressen som vi ska skicka fakturan till men den ändras tillbaka till den gamla adressen hela tiden känns det som, kan inte se något sammanhang.
sedan en annan kund har jag ändrat betalningsvilkor, samma sak där, den hoppar tillbaka till 60 dagar varje gång jag ska skicka en faktura.
kollade nu och allt såg rätt ut, får se hur det blir när vi ska fakturera igen den sista.
vad är orsaken att det inte sparas/skrivs över?
Hej @Assson
Förstår att du reagerar. Funderar på om det skulle kunna vara så att du redan skapat fakturan och sedan redigerar kunduppgifterna?
Om en faktura redan är skapad till en befintlig kund så sparas kunduppgifterna som de såg ut just när fakturan skapades. Om du senare ändrar t.ex. e‑postadress eller betalningsvillkor på kunden i kundregistret påverkar det inte fakturor som redan är skapade. De behåller den tidigare informationen.
De uppdaterade uppgifterna används först när du skapar en ny faktura till kunden.
Om uppgifterna inte verkar slå igenom på nya fakturor heller är du välkommen att kontakta supporten så hjälper vi dig att titta närmare på det.
Välkommen!
Jag ändrade uppgifterna efter jag sett att det var fel, men sen blir det fel på nästa faktura igen.
Känns som att kund uppgifteran kommer från tidsmart när jag skapar faktura underlaget där.
Tycker det är svårt att ha tid att ringa in på era supporttider tyvärr då jag sitter på uppdrag ute hos kund som oftast.
hade varit bra att kunna maila kring support frågot som inte är av akut karaktär.
Hej igen @Assson
Jag förstår, det är inte alltid lätt att hinna ringa när man sitter ute hos kund.
För just det här ärendet behöver vi dock kika tillsammans med dig i systemet, därför är det bäst om du ringer vår support på 0470‑70 60 00 så att vi kan felsöka direkt. Om du ringer när vi öppnar kl. 09 brukar det oftast vara inga eller väldigt korta köer, så då går det vanligtvis ganska snabbt.
Hör gärna av dig då så hjälper vi dig att reda ut varför uppgifterna blir fel på fakturan.
Copyright 2026 Visma Spiris AB. All rights reserved.