Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Jocke - JP Ekonomiservice
SPIRIS CERTIFIERAD BYRÅ

Kolumnbredd

I Bokföring & Fakturering och leverantörsfakturor så kan man tyvärr inte se hela leverantörsfakturanumret. 

Sitter jag och ska kika vilka som kommit in eller efter ett specifikt nummer som bara skiljer sig på det sista så har jag tyvärr inte den möjligheten. I detta fallet heter de 02120969-20XXX men de sista tre siffrorna ser man inte om man inte klickar sig in på varje faktura. 

Går det att bredda denna kolumn?

JockeJPEkonomiservice_0-1756188624863.png

// Jocke - JP Ekonomiservice
2 SVAR 2
Khedron Wilk
CHAMPION

Om det är den här vyn vi pratar om: https://eaccounting.vismaonline.com/#/purchase/supplierinvoices

Så tycks det som att man låter kolumnen Leverantörsnamn (data-field: supplierName) ensamt expandera och ta upp allt tillgängligt utrymme om man breddar webbsidan. Det är förvisso bra att se leverantörsnamnet men jag kan absolut tänka mig att det är bättre att kunna se hela fakturanumret för att få en smidig, strömlinjeformad arbetsprocess.  Så kolumnen som borde få lite layoutkärlek är data-field: invoiceNumber. Öka width och max-width från 110px till 160px kanske?  Testade hos mig och verkar inte ge några synbara layoutproblem.

Obs! Inskickat av mig som förbättringsförslag via funktionen inne i Bokföring & Fakturering, med länk till denna diskussiontråd.

Snyggt. Även från min sida med. 

// Jocke - JP Ekonomiservice