Hej.
Då det var 8 år sedan jag tog hand om bokslutet själv så har jag lyckats trassla in mig en aning i bokföringen nu (som förväntat).
Har av någon anledning gjort en felaktig korrigering av en verifikation, och därefter försökt göra en korrigering av den verifikationen, men i nuläget rör jag inget mer förrens jag får ordentliga riktlinjer av någon.
Tänkte ladda upp skärmdump här för att enkelt kunna visa problemet, men där tog det stopp.
Hur göra?
Om du har tur, kan du radera verifikat. Det ska vara en knapp längst ner på skärmen, en drop down-knapp.
Det går inte i alla versioner av eEkonomi, men jag håller tummarna för dig.
Mvh Lena
Hej @RoberthSL,
När du ska felsöka i bokföringen kan det vara enklast att gå igenom bokföringen via huvudboken i din kontoanalys. Den hittar du under Bokföring- Kontoanalys- Huvudbok.
Här kan du gå igenom bokföringen periodvis för att se var eventuella differenser dyker upp, vilka konton som berörs och förhoppningsvis också kunna spåra vilka verifikationer du behöver korrigera. I vår skriven hjälp har vi ett helt avsnitt om att Ta bort verifikationer, som @LW -60 nämner.
Hoppas detta hjälper dig en bit på vägen, annars är du varmt välkommen att ladda upp en bild här i forumet. Jag bifogar en bild på var du klickar för att själv kunna bifoga en bild i ditt svar.
Önskar dig en fortsatt fin dag och en trevlig helg när det väl är dags!
Copyright 2025 Visma Spcs. All rights reserved.