Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

RoberthSL
MEDLEM

Korrigering av verifikation Visma Eekonomi

Hej.

Då det var 8 år sedan jag tog hand om bokslutet själv så har jag lyckats trassla in mig en aning i bokföringen nu (som förväntat).

Har av någon anledning gjort en felaktig korrigering av en verifikation, och därefter försökt göra en korrigering av den verifikationen, men i nuläget rör jag inget mer förrens jag får ordentliga riktlinjer av någon.

Tänkte ladda upp skärmdump här för att enkelt kunna visa problemet, men där tog det stopp.

Hur göra?

2 SVAR 2
LW -60
CHAMPION

Om du har tur, kan du radera verifikat. Det ska vara en knapp längst ner på skärmen, en drop down-knapp.

Det går inte i alla versioner av eEkonomi, men jag håller tummarna för dig.

Mvh Lena

Jasmin Ansar
ANSTÄLLD

Hej @RoberthSL,

När du ska felsöka i bokföringen kan det vara enklast att gå igenom bokföringen via huvudboken i din kontoanalys. Den hittar du under Bokföring- Kontoanalys- Huvudbok.

Här kan du gå igenom bokföringen periodvis för att se var eventuella differenser dyker upp, vilka konton som berörs och förhoppningsvis också kunna spåra vilka verifikationer du behöver korrigera. I vår skriven hjälp har vi ett helt avsnitt om att Ta bort verifikationer, som @LW -60 nämner.

Hoppas detta hjälper dig en bit på vägen, annars är du varmt välkommen att ladda upp en bild här i forumet. Jag bifogar en bild på var du klickar för att själv kunna bifoga en bild i ditt svar.

Önskar dig en fortsatt fin dag och en trevlig helg när det väl är dags!

Bifoga bild.png