Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Monica_T
UTFORSKARE

Matcha bankhändelser - kan man ta bort gamla omatchade Importerade verifikationer?

Hej,
När jag går in under Matcha bankhändelser och väljer Importerade verifikationer ligger det över 100 poster i listan från 2022 och 2023. Går dessa att ta bort?

Har tidigare haft hjälp av redovisningsbyrå med löpande bokföring och nu bara löner, så jag använder endast detta val idag när jag matchar lönen. Antar att dessa kom in i "Spiris" när de bytte system.

Vänliga hälsningar
Monica

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Monica_T 

Tack för din fråga.

Förstår verkligen att du vill ha bort de gamla posterna som stör när du ska matcha bankhändelser.

Jag har kollat med supporten om det finns någon möjlighet att vi tar bort dem, men tyvärr går det inte. De importerade verifikationerna är redan bokförda och är därmed en del av företagets bokföring och bokföring kan inte raderas i efterhand. Därför visas alla importerade verifikationer i listan även om de är från 2022 och 2023. Som du själv är inne på beror detta på att bokföringen följde med när företaget flyttades till Spiris. 

De verifikationer som ligger kvar som omatchade behöver istället matchas bort manuellt, antingen genom Eget uttag eller Egen insättning, beroende på vad som stämmer för respektive bankhändelse. När de är matchade försvinner de ur listan.

Vill du ha hjälp att komma igång är du varmt välkommen att ringa oss på 0470‑70 60 00, så kan vi vara med och visa hur du gör och hjälpa dig steg för steg med  de första matchningarna.