Jag har gjort en intern överföring mellan två av mina konton. Efter import av händelser från kontoutdraget så ser jag både plus och minus-posten under Kassa och Bankhändelser under respektive konto som omatchade. När jag går in under det ena kontot och väljer att matcha posten så hittar jag inget sätt som involverar det andra kontots händelse. Jag kan välja "Överföring mellan egna bankkonton" och sedan i rutan under välja det det andra kontot som referens. På detta sätt stämmer ju verifikationen och bankhändelsen blir ju matchad fast bara i det ena kontot. På det andra kontot finns fortfarande en omatchad händelse. Och jag kan ju inte göra en ny matchning för då blir ju det ytterligare en transaktion mellan kontona. Enda sättet verkar vara att radera denna händelse men det är ju lite synd då man inte ser den i översikten under Kassa och Bankhändelser. Händelsen finns inte med under den nya funktionen "Lägg till Bankhändelse" där verkar bara händelser från samma konto dyka upp.
Copyright 2025 Visma Spcs. All rights reserved.