My Areas

Sign in to follow product and topic areas and get a shortcut in this menu
cancel
Showing results for 
Show  only  | Search instead for 
Did you mean: 

SimonSimon
NY MEDLEM

Pris för Eekonomi

Hej!

Visma/Spiris har blivit väldigt dyrt de senaste 2 åren. Nu har ni även börjat ta betalt för varje bildunderlag som programmet läser in. Jag driver enskild firma som bisyssla och är inte momsregistrerad. För mig blir det inte hållbart att lägga ca 10% av min omsättning på ett bokföringsprogram. Har ni något billigare alternativ för små företag? Har ni tips på andra bokföringsprogram som är billigare?

Hälsningar

Simon

1 REPLY 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @SimonSimon 

Tack för att du delar med dig av dina tankar och din situation – jag förstår att kostnaden blir extra kännbart när man driver en mindre verksamhet som bisyssla.

Inom Spiris/Visma finns det olika varianter av Bokföring & Fakturering, anpassade för olika behov och företagsformer. Utifrån det du beskriver, med enskild firma och utan momsregistrering, kan det vara bra att säkerställa att du arbetar i den variant som är mest kostnadseffektiv för just din verksamhet och att du inte betalar för funktioner du inte behöver.

För att få bästa möjliga vägledning rekommenderar vi att du pratar med någon av våra rådgivare. De kan hjälpa dig att se över ditt upplägg och guida dig till rätt lösning utifrån dina förutsättningar.

Du når våra rådgivare på 0470‑70 60 00 - Välkommen att kontakta oss.