Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Denny75
MEDLEM

Rullistan för resultatenheter

Hej,

Jag har länge kämpat med att scrolla ner till den objekt (även avdelning) som jag vill använda i urvalet för Kontoanalys eftersom jag har massor av resultatenheter. Borde vara enklare att börja skriva siffra eller första bokstaven, så får jag fram bara dem jag är intresserad av. Denna funktion finns för Projekt. Kan ni inte fixa så man ha denna möjlighet för Objekt och Avdelning ockå? 

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Denny75 

Tack för din fråga.

Anledningen till att sökfunktionen fungerar olika beror på hur Projekt respektive resultatenheter är uppbyggda i systemet. Projekt är kopplade till projektnummer, vilket gör att det går att filtrera genom att börja skriva nummer eller namn i rullistan. Resultatenheter (t.ex. Objekt och Avdelning) hanteras på ett annat sätt och har därför i dagsläget inte samma sökfunktion i urvalet för Kontoanalys.

Vi har förståelse för behovet av att kunna arbeta smidigt även med många resultatenheter, och möjligheten att söka eller filtrera i listorna kan vara värdefull i vissa arbetssätt.

Om du vill är du välkommen att lämna detta som ett förbättringsförslag direkt till våra utvecklare via Feedback och förslag nere till vänster när du är inloggad.