Har någon erfarenheter av att integrera Zoho Forms med eEkonomi? Jag skulle genom ett formulär i Zoho Forms mobilapp och webgränssnitt, vilja registrera kunders namn, telefonnummer, e-postadress, etc. för registrering av ny kund i e-ekonomi. Om kunden redan finns ska den inte skapas på nytt. Jag använder mobilnumret som kundnummer (unik identifierare).
Vidare ska formuläret i Zoho Forms hämta upp dropdownlistor över artiklar jag har i eEkonomis artikelregister för att registrera underlag till ett offertutkast som ska skapas i eEkonomis offert/order-modul. Artiklarna i listan registreras och underhålls manuellt eller genom import i Zoho Forms. Det är själva offertutkasten som är intressanta att kunna skapa för att manuellt komplettera och godkänna.
Det finns vissa aktörer som erbjuder integreringstjänster och -produkter på marknaden, men de prislapparna är inte anpassade för ett litet enmansföretag som säljer tjänster. Hur långt kommer man vid integration mellan Zoho Forms och eEkonomi utan att behöva ta in en ytterligare produkt?