Det finns ett registrerat Resultatenhet/Kostnadsställe Vadstena 2024, som inte använts, och som jag vill ta bort.
Finner inte hur jag gör detta? Resultatenheten/Kostnadsstället skall ersättas till Klubbresor. Är det kanske så att eftersom det inte är använt jag enklast redigerar med nytt namn?
/Rolf
Löst! Gå till lösning.
Tror inte du kan ta bort ett registrerat resultatenhet/kostnadsställe, du kan bara inaktivera dem (och sedan hoppas att Spiris är tillräckligt duktiga på att dölja de inaktiva överallt sedan, det har varit lite si och så medan den saken…)
Hej @KABE Husbilsklubb,
Precis som @Khedron Wilk skriver så går det inte att ta bort resultatenheter eller kostnadsbärare, men du kan inaktivera dem. Du kan läsa mer om hur du gör i avsnittet Inaktivera resultatenheter och kostnadsbärare.
Du kan även välja att ändra namn på både en resultatenhet och kostnadsbärare. Tänk bara på att ändringen inte slår igenom på eventuella fakturor och verifikationer som du kopplat till kostnadsstället sedan tidigare.
Hoppas detta hjälper dig vidare, och passar på att önska dig en fortsatt fin dag!
Copyright 2025 Visma Spcs. All rights reserved.