Går det att stänga av funktionen som tolkar leverantörsfakturor? Då det kommer att införas en kostnad för detta så vill jag kunna slå av denna funktionen.
Hej @Patrik3
Vill du bokföra en leverantörsfaktura utan tolkning gör så här:
Gå till Leverantörsfakturor - Skapa Ny - Ange uppgifterna manuellt - Bokför
Vill ni koppla en bild till fakturan går det fint att göra det efter att fakturan är bokförd.
Vill du fortsätta ladda upp dokument i vyn Bildunderlag:
Ni kan ladda upp hur många underlag ni vill och koppla till redan bokförda händelser,tex. verifikationer och bokförda leverantörsfakturor utan kostnad.
Ha en fin dag!
Bara så att jag förstår ovan funktion - måste jag först göra en bokföring och sedan koppla bilden till bokföringen för att slippa "tolkningen"? Kan jag inte bara allmänt stänga av funktionen och fortsatt lägga upp ett bildunderlag som jag sedan gör en bokföring från?
Hej @Livi1672
Ja, du har förstått det rätt. Om du vill undvika tolkningen behöver du först registrera och bokföra leverantörsfakturan manuellt och sedan koppla bildunderlaget i efterhand.
Kostnaden uppstår först när du bokför underlaget med hjälp av tolkningen. Att bara ladda upp eller ha ett underlag sparat som bildunderlag kostar alltså inget – oavsett om det gäller ett kvitto eller en leverantörsfaktura.
Det finns ingen inställning för att helt stänga av tolkningen.
Copyright 2026 Visma Spiris AB. All rights reserved.