Fd medlem
Inte tillämpbar
2018-05-23
14:51
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2018-05-23
14:51
Uppdatera arbetsgivardeklaration - eEkonomi
Jag betalade ut lön till mig själv via mitt AB den 1/5. Det var lite för litet så vill betala ut en till lön nu till den 25/5.
Men när jag vill lägga upp lönebeskedet så kommer ett meddelande fram som säger:
"Du kan inte skapa lönebesked på ett datum som finns med i en bokförd arbetsgivardeklaration. Kontrollera utbetalningsdatumet eller ångra den skapade arbetsgivardeklarationen."
Förstår inte riktigt texten: "Du kan inte skapa lönebesked på ett datum som finns med i en bokförd arbetsgivardeklaration."
Vilket datum är det?
Mvh
Camilo
Men när jag vill lägga upp lönebeskedet så kommer ett meddelande fram som säger:
"Du kan inte skapa lönebesked på ett datum som finns med i en bokförd arbetsgivardeklaration. Kontrollera utbetalningsdatumet eller ångra den skapade arbetsgivardeklarationen."
Förstår inte riktigt texten: "Du kan inte skapa lönebesked på ett datum som finns med i en bokförd arbetsgivardeklaration."
Vilket datum är det?
Mvh
Camilo
Svara
3 SVAR 3

Fd medlem
Inte tillämpbar
2018-05-23
20:15
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2018-05-23
20:15
Gissningsvis har du redan gjort och lämnat in arbetsgivardeklarationen för maj som därför har blivit låst.
2018-05-24
05:58
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2018-05-24
05:58
Ja, exakt. Hur gör jag då?

Fd medlem
Inte tillämpbar
2018-05-24
12:24
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2018-05-24
12:24
Hej Camilo!
Precis som meddelandet antyder på finns det en arbetsgivardeklaration som är skapad. Finns den under Lön - Arbetsgivardeklaration? Du kan isåfall ångra den genom att klicka på den och välja Åtgärd - Ångra.
Då ska du kunna skapa en ny lön för 25/5.
/ Linnéa
Precis som meddelandet antyder på finns det en arbetsgivardeklaration som är skapad. Finns den under Lön - Arbetsgivardeklaration? Du kan isåfall ångra den genom att klicka på den och välja Åtgärd - Ångra.
Då ska du kunna skapa en ny lön för 25/5.
/ Linnéa