- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
Olika inloggningar till Lönebesked
Möjlighet att logga in som "privatperson" i Anställd och som löneansvarig. vill bara se mig som privatperson när jag loggar in som privat. När jag loggar in som ekonomichef / löneansvarig vill jag kunna se alla anställda och jobba utifrån det. Då har jag även behörighet till Bokföring & Fakturering. När jag loggar in som privatperson vill jag inte se Bokföring & Fakturering.
Sitter man hemma och ska göra sin tid som anställd vill man inte få upp allt jag som ekonomichef har möjlighet att se.
Löst! Gå till lösning.
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
Tror inte det går att lösa på något annat sätt.
//Davor P

- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
Låter lite konstigt att man inte kan separera dessa två roller på något sätt.
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
Hej ABS,
Det går alldeles utmärkt att ha det så som du vill.
Om jag är både löneadministratör samt användare av Lön 300/600/Anställd så behöver du har följande inställningar.
I löneprogrammet så behöver du vara upplagd/är du upplagd under Arkiv- Användare med din e-post till arbetet och det är den som blir löneadministratörens inloggning till vismaspcs.se och tjänsten Anställd.
Denna användaren är då även kostnadsfri i tjänsten.
För den andra användaren som sedan enbart ska vara användare av tjänsten Anställd och där enbart se sin kalender och inte heller tjänsten Bokföring & Fakturering behöver den vara upplagd på följande sätt.
I löneprogrammet ska den personen då även ligga upplagd under Personal - Anställda. Och på flik 1 Personuppgifter ska det finnas en annan e-postadress, då tex en privat fast på raden för e-post arbete då det är den e-posten som ligger upplagd där som blir inloggningen och användarmejlen för Anställd.
Längst ned på samma flik under Internettjänster måste man då även ha ett bock i rutan för den tjänsten som ska användas och ett startdatum med från och med datum.
När dessa inställningar har gjorts så får man synkronisera register under Arkiv - synkronisera internettjänster.
Du kan läsa mer om detta i Kom igång med Anställd för företaget
Återkom om det verkar oklart.
Ha en fin dag!
/Cecilia