Vem passar Tid & Projektplanering för?
Tid & Projektplanering riktar sig till dig som har större krav och behov av planering samt uppföljning. Med funktioner som resursplanering, uppgiftshantering och analysverktyg behöver du aldrig fundera på vem som ska utföra en uppgift eller oroa dig för att en uppgift faller mellan stolarna!
Förutom samma funktionalitet som du hittar i Tid får du dessutom tillgång till:
Resursplanering
Med vår smarta resursplanering får du full koll på dina resurser! Du planerar tid på Projekt, Interntid och du kan självklart även planera in frånvaro såsom semester mm. Den tid som du lägger in i resursplaneringen för den anställde kan sedan omvandlas till en tidsregistrering för att på så sätt spara tid vid registreringen.
Om du lagt in en kalkyl på medarbetaren i projektet får du en uppföljning på detta direkt i resursplaneringen, så att du har koll på hur arbetet ligger till i relation till det som är planerat.
Förutom att du som administratör eller projektledare kan planera in tid finns kan medarbetarna skicka in ledighets- och sjukanmälan både via appen och webbgränssnittet. Läs om Resursplanering.
Uppgifter
Genom att arbeta med Uppgiftsmodulen minskar du behovet av externa exceldokument, post-itlappar och mejl. Du arbetar i smarta uppgiftstavlor som kan vara gemensamma för deltagarna i projektet, så att du alltid har full koll på vad som ska göras och undviker att något hamnar mellan stolarna. Genom taggningen i uppgifterna kan du enkelt kommunicera med deltagare på uppgiften.
Läs i Uppgifter eller i Planera smartare med Uppgifter där vi djupdyker i modulen!.
Affärsmöjligheter
Modulen affärsmöjligheter ger dig det stöd som du behöver i din säljprocess! Du har full koll på dina affärsmöjligheter, värdet av dessa och kan alltid planera in ett nästa steg i processen. När det gått så långt i processen att kunden vill ha en offert kan du självklart skapa detta direkt i systemet. Signeringen av offerten sköter du elektroniskt direkt i systemet.
Läs i Affärsmöjligheter.
Analys:
Vill du analysera dina tider på ett djupare plan eller saknar du någon rapport som du vill kunna få ut? Då är vårt analysverktyg något för dig! Principen i Analysverktyget är “What you see is what you get”, du behöver alltså inte någon förkunskap eller utbildning för att skapa en enkel och snygg rapport. Du kan spara en mall om det är så att du exempelvis vill kunna ta ut den varje månad och vill du fortsätta bearbeta den kan du exportera rapporten till Excel.
Läs Analys.
Avtal:
I Avtalsmodulen samlar du alla dina avtal interna som externa. Pärmarna där du tidigare sparat dina avtal är ett minne blott! Du kan lägga till avtalsperioder, förnyelsedatum mm för att ha full koll på om det är något avtal som är på väg att löpa ut. Självklart kan du använda elektronisk signering även för dina avtal. Läs Avtal.
Bättre ekonomisk uppföljning på projekt
I Tid & Projektplanering kan du skapa egna kalkylposter där du kan döpa om och gruppera artikeltyper så att det passar dina behov. Utifrån dessa bygger du sedan upp din budget. Förutom detta kan du importera bokföringsunderlag för att få en uppföljning direkt på projektet om det är bokfört eller inte.
Läs om funktionen Arbeta med ekonomisk uppföljning i Tid & Projektplanering.
Vill du som Tid-kund prova på Tid & Projektplanering kostnadsfritt i 30 dagar? Då gör du detta genom att klicka på Fler funktioner nere till vänster i ditt system:
Vill du veta mer innan du bestämmer dig? Fyll i formuläret Jag vill veta mer om Tid & Projektplanering
Copyright 2025 Visma Spcs. All rights reserved.