Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Gå till Inställningar - Företagsinställningar och sen flik två igen. Under autoinvoice har det nu kommit upp en ny ruta. Bocka i den. Det står:"Aktivera scanningstjänsten och få pappersfakturor och mejlade fakturor från leverantörer inlästa elektroniskt. Läs mer om tjänsten och prishär."Jättebra tjänst tycker jag!MvhLovisa
Inköp från EU med omvänd beskattning skall redovisas i den period dom gjordes, detta även oavsett om du har kontant- eller faktureringsmetoden. Att det är krångligt att ändra i eEkonomi är mer ett programtekniskt problem än Skatteverkets. Även låsningen av perioder ställer ju till det för den som är duktig och gör sånt. Där blir bokningen i en period men rättelsen i en annan.Om dom någonsin upptäcker detta och om det skulle få några följder är däremot en helt annan fråga. Lycka till!
Hej Theodor, jag tror jag fick till det ganaska bra. Tog avskrining på 5 år och varje månad, det verkar funka i systmet. 🙂
Som Mikael skriver, ingen rättelse på fg års årsredovisning. Om du har en diff på fg år i BR i eEkonomi så bör du rätta till eEkonomi så att året stämmer mot inlämnad årsredovisning. Dessutom påverkar inte ett förskott resultaträkningen.När eEkonomi stämmer lås bokföringsåret så att du inte råkar bokföra något där igen!Om du har kontakt med en redovisningsbyrå så kan det vara bra att be om hjälp för det är lätt att snurra till det när man gjort lite fel.MvhLovisa
Bekräftar bara det jag skrev nyssMikael
Awesome