Jag har inte lyckats hitta hur man gör för att få ut samtliga leveransadresser i en exporterad fil.
Vi har vissa kunder där leveransadresserna har lagts upp med egna kundnummer, med samma fakturaadress - och där är det inga problem.
I vissa fall har vi istället lagt upp en fakturaadress med många leveransadresser, så att det bara är ett kundnummer med ibland kanske 20 leveransadresser - och dessa leveransadresser lyckas jag inte få ut till en excel-fil. Har provat på olika sätt, men inte lyckats.
Hej @ClaesH
Välkommen som ny forummedlem.
Du kan få ut leveransadresserna via rapporten Kunduppgifter – leveransadress.
Rapporten behöver först laddas ner och ger dig en lista över dina kunder där du kan välja att ta med fakturaadress, leveransadress samt referens med telefonnummer. Den fungerar bra att skriva ut till fil, till exempel till Excel, där du sedan enkelt kan sortera informationen och ta bort eventuella kolumner du inte behöver.
Jag bifogar hjälpavsnittet Rapporter att läsa in där det står hur du gör.
Hoppas detta hjälper!
Hej!
Jag har testat det, men får inte ut leveransadresserna där.
Det är alla adresser som står under "Avvikande leveransadress", som jag behöver få ut - och vissa kunder har 20-30 leveransadresser där.
Vad gör jag för fel?
MVH
Claes
Hej @ClaesH
Konstigt! Jag gjorde inte ens några urval men fick med mig både postadresser och avvikande leveransadresser när jag laddade ner rapporten Kunduppgifter m leveransadress i Administration version 2025. Det är nog bäst att du slår en signal till supporten så kan vi koppla upp och hjälpa dig på bästa sätt.
Välkommen att kontakta supporten på 0470-70 60 00.
Copyright 2026 Visma Spiris AB. All rights reserved.