Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Det är semestertider i forumet - Vill du ha snabb hjälp?
Ring oss, vi hjälper dig gärna!
Fd medlem
Inte tillämpbar

Olika nummerserier för leverantörsfakturor

Jag har funderat på en vettig lösning för leverantörsfakturor som jag får som pdf-filer via e-post. Som det är nu skriver jag ut dom och sätter dom i samma pärm som de vanliga pappersfakturorna. Trots detta måste jag ju spara dom i sitt ursprungliga format.

Eftersom leverantörsfakturorna numreras så vill/kan jag inte låta bli att skriva ut dem då de ska vara i en obruten nummerserie. Då kan jag väl inte förvara pdf-fakturorna enbart i datorn?

En lösning skulle kunna vara att ha olika nummerserier för pappersfakturor och pdf-fakturor. Då kan jag lätt visa upp två obrutna nummerserier utan att skriva ut en massa onödiga papper.

Såvitt jag har kunnat se finns inte denna möjlighet i något bokföringsprogram.

Är det fel att ha olika nummerserier på leverantörsfakturorna?
Skulle det gå att få med i Visma Administration 200?

Är det ok att inte skriva ut pdf-fakturorna, så det blir luckor i pärmens nummerserie?

1 SVAR 1
KenArd
CHAMPION

Hej Ann-Helene,
Spar skogen till vår vänner bävrarna så blir dom så glada och sover gott under granen.
Det går alldeles utmärkt att ha hål i nummerserien i pärmen. Det viktiga är att du har allt i sin ordning i programmet, inget annat krävs. Hälsa från mig.

I vårt webb baserade eEkonomi behöver man inga pärmar öht. allt sparas i programmet och fakturorna lägger jag i en skokartong som står i kö till kremeringen var 7:e år;)

MVH

Kenneth