Hej!
Jag har bildunderlag som felaktigt tolkas som leverantörsfakturor och numera alltså hamnar direkt under Leverantörsfakturor-Utkast. Där går det inte att ändra typ på underlaget till kvitto eller dokument, som gick att göra när underlaget hamnade under Bildunderlag, utan det enda som går att göra är att radera underlaget. Jag har nu gått omvägen att skriva ut underlag för att vid inskanning via appen kunna ange att det är ett kvitto eller ett dokument. Hur är det tänkt att fungera?
Upplever samma problem, följer tråden.
Problemet kvarstå än idag och jag har fått ytterligare ett problem, det går inte att ta bort dubbletter direkt från "Leverantörsfakturor utkast", utan man måste först ändra om "typ" och sen spara dokumentet och sen gå till bildunderlag för att ta bort dubbletten (dokument som man råkat ladda upp två gånger)...fy va omständigt!
Hej @AB Konsult ,
Det går att ta bort fakturan direkt i UTKAST-vyn.
Klicka på raden på fakturan som skall tas bort --> Då ser du knappen ÅTGÄRDER --> Välj: TA BORT.
Mvh Carina
Tack! Men det funkar bara att ta bort dokument som har ett fakturanummer på raden. Ett av mina dokumnent är INTE faktura men har ändå blivit tolkad som faktura, dokumentet saknar fakturanummer, den raden går inte att ta bort, och jag vet inte heller hur man flytta dokumentet. Hur gör man?
Nu funkar det plötsligt, tack!
Men det här är inte okej, jag måste då skriva ut fakturor som har flera sidor, för idag laddas den upp som två.
Jag anser att om jag väljer att ladda upp så bör det bli ett dokument, och sen får jag välja om det är en faktura.
Jag vill inte att det ska hanteras med AI, vi vill hantera dom manuellt, för det blir en för stor kostnad för en liten förening.
Copyright 2026 Visma Spiris AB. All rights reserved.