Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Stina Ced
SPIRIS CERTIFIERAD BYRÅ

Ändring av bildunderlag som hanteras under utkast Leverantörsfaktura

Hej!

Idag har ni gjort en ändring i Spiris som jag inte tyckte var bra!

När man drar in underlag (PDF i form av fakturor OCH KVITTON, så hamnar allting

under Utkast på Leverantörsfakturor.

I det här fallet var det ett kvitto som betalats som ett utlägg som jag vill ha under kvitton

och matcha mot kommande bankhändelse.

Det går inte att ändra det under utkast till ett kvitto och flytta bort det därifrån.

Hur tänkte ni nu?

Undrar Dalkullan 😉

6 SVAR 6
CarolineAndersson
NY MEDLEM

Jag håller med. Sitter och försöker koppla bild till en redan inläst leverantörsfaktura. Men den hamnar bara på utkast med varning " Levfakturan finns redan".. 
Hoppas spiris ger oss en riktigt bra lösning på detta för såhär vill jag absolut INTE ha det. MÅSTE kunna koppla bild till en existerande faktura.

MVH en annan dalkulla:P

JennyL
SPIRIS CERTIFIERAD BYRÅ

Jag håller också med. Mycket dålig förändring. Jag måste också få bestämma om jag vill lägga upp något som en faktura eller som ett kvitto. Har man kontantmetoden och tex bankkostander som dras automatiskt då vill jag koppla det underlaget direkt utan att behöva gå omvägen via leverantörsfakturor som tar mycket mer tid. Varför gör ni en massa förändringar som ni "tror" att vi vill ha när vi inte efterfrågat det. Eller är det bara för att ni nu ska kunna tvinga oss att betala för alla underlag. Fast ni sagt att kvitton inte skulle kosta. 

MarjanEkenredovisning
SPIRIS CERTIFIERAD BYRÅ

Håller helt med, det är vi som ska bestämma om det är en leverantörsfaktura och inte systemet.

Snälla Spiris backa den här ändring eller lägg till att man kan flytta den till bildunderlag igen.

Mvh

Marjan

Hej @Stina Ced @CarolineAndersson @JennyL @MarjanEkenredovisning 

En kollega till mig kommer att kontakta er på den mejladress ni använder här i forumet. 

Tack för att ni hörde av er. 

Mats Löfberg
NY MEDLEM

Jag har samma problem. Eftersom vi inte använder oss av er fakturering utan bara har bokföring på Spiris, så kan vi inte längre läsa in våra egna fakturor via Bildunderlag. Nu hamnar mina egna fakturor som leverantörsfakturor när jag läser in dem. Jag vill också att ni kontaktar mig och skickar lösningen om ni nu inte vill lägga upp svaret här.

KHJansson
NY MEDLEM

Instämmer med tidigare skribenter. Alla bildunderlag som laddas upp hamnar felaktigt som utkast bland leverantörsfakturor och ger felmeddelandet "En eller flera av fotona du försökt koppla är redan kopplade till andra fakturor / kvitton."

Även om jag manuellt raderar dessa kommer de tillbaka igen sekunden jag försöker koppla bildunderlaget till dess verifikation.

Programet mer eller mindre oanvändbart i och med detta. Utgår ifrån att det är en bugg?

Vänligen