Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

CamillaH
NY MEDLEM

Ångra "skicka faktura med post"

Jag är ganska ny på programmet och tycker emellanåt att det är lite krångligt. Idag skulle jag skapa en faktura och ämnade skicka denna som pdf till min kund. Jag råkade dock klicka i "skicka med post". Min kund är i USA och det finns ingen mening att skicka fakturan med post, hur gör jag för att ångra? Jag ångrade fakturan direkt när jag upptäckte mitt misstag och skapade sen en ny som pdf men kommer den första fakturan ändå att skickas ut till kunden?

Tacksam om någon vet svaret på min fråga.

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @CamillaH 

Välkommen som ny forummedlem. 

Tyvärr går det inte att ångra en faktura som du redan valt att skicka med post. Så snart du klickar på "skicka som brev" behandlas fakturan direkt för utskick, ungefär som om du hade lagt den i en fysisk postlåda – det går alltså inte att stoppa utskicket i efterhand via programmet.

Det du kan göra är precis som du redan gjort, det vill säga skapa en ny faktura och skicka som pdf till din kund. Om fakturan ändå skulle skickas med posten kan du förklara för din kund att det blivit ett misstag och be dem bortse från pappersfakturan, och i stället använda den som skickats via pdf.

Ha en fin dag 🌻