Jag behöver signera ett stämmmoprotokoll. Försökte registrera mig för Visma sign men eftersom vi redan har eekonomi så finns vi tydligen redan i systemet.
Då tittade jag i eekonomi och hittade visma sign som tillval. Däremot går det inte att få fram priser eftersom länken för priser och mer info under tillvalet visma sign (https://www.vismaspcs.se/visma-sign) inte fungerar.
Min fråga är. Vad kostar visma sign för mig? Vill inte gärna skaffa något utan info om priser.
Mvh
Martin
Sökte priser på Copilot och detta kom då upp. Det var några kronor från 18,00 / signering. Jag ska som byrå skicka ut en årsredovisning och stämmoprotokoll till en av kundera nu, men tvekar då man ser detta:
Hur fungerar detta och vilka priser ska jag lita till?
Mvh Lena
Hej Lena!
Kika på följande sida: https://www.spiris.se/signering
Där har du priser för vår funktion - Signering.
Önskar dig en fin dag!
Med vänlig hälsning,
Jenna
Det är en annan tjänst, där du köper ett abonnemang och betalar per månad. Vår tjänst Signering betalar du per signering och inte som en abonnemangskostnad.
Med vänlig hälsning,
Jenna
När jag kommit hit, ser det ut så här:
Om jag då går in på "Skapa det" (konto), så kommer jag vidare hit:
... och under "Allmänna användarvillkor" står inget om 18:-/signering, men högst upp står det: "Registrering av Visma Sign". Hur kan jag veta vilken Visma Sign som jag signar upp för; de heter ju samma sak?
Ponera nu att jag signar upp för denna. Hur blir det så med de som ska attestera sin årsredovisning och stämmoprotokoll; ska de också betala 18:- per signering? (Eller 1.200:-/år??? Det är ju tveksamt om man kan lita till att det enbart blir tjänsten för 18:- man signar upp för i och med att Visma inte heter Visma längre utan Spiris (och två olika tjänster som bägge heter Visma Sign)).
Ursäkta att jag är misstänksam.
Mvh Lena
God morgon!
Jag förstår helt din misstänksamhet. Den sidan du kommer till från Skatt & Bokslut är den sidan där det kostar 18kr/signering, alltså vår tjänst. Så vill du betala per signering är det här du ska skapa ett konto.
Ha en fin dag!
Med vänlig hälsning,
Jenna
Jag hoppar in här i tråden och fyller på lite efter Jenna.
Jag förstår verkligen att det blir förvirrande, Lena, eftersom det faktiskt finns två olika tjänster med samma namn. Det beror på att Visma är en stor koncern och att två olika företag inom koncernen som levererar samma tjänst, men med olika villkor och priser.
Det du behöver tänka på är att det är vår tjänst från (numera) Spiris du ska hålla koll på – det är också den som Jenna syftar på. Du behöver alltså inte oroa dig för att den på något sätt skulle blandas ihop med den andra varianten som inte levereras av Spiris.
Ha det fint! ☀️
/Ebba
Tack, då vet jag. Anledning till min fråga är att när jag klickar på länken om priser för sign under tillval i eekonomi, så får jag upp följande felmeddelande (idag också):
The requested content does not exist.
Hej @martin61!
Jag uppskattar verkligen att du tar dig tiden att meddela oss detta. Vi ska se till att ordna att länken rättas till.
Har du fler funderingar är du varmt välkommen tillbaka.
/Ebba
Copyright 2025 Visma Spcs. All rights reserved.