Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

TFranke
MEDLEM

Bankkoppling - Swedbank

Hej

Jag har den senaste månanden upplevt att det tar så lång tid för att bankhändelserna ska uppdateras. Kan man gör något för att ändra detta. Jag vill att det skulle hämtas varje natt men nu tar det ibland flera dagar.

Något man kan påverka? Bugg?

Tacksam för tips om något har, annars får jag prova att klippa och klistra? Fångar det då upp bankgirot eller måste jag klista in det för sig?

//Therese

1 SVAR 1
Khedron Wilk
CHAMPION

Ett generellt varningens ord är att använder man sig av aktiv bankkoppling på ett bankkonto skall man undvika att att manuellt skapa transaktioner på det bankkontot inne i Bokföring & Fakturering. Det vill säga, jag avråder från att börja klipp-och-klistra kontoutdrag. Istället vänta in att det automatiska kontoutdraget kommer in. Det är frustrerande men man ökar risken för stök och misstag annars men bland annat dubbla transaktioner.

Har själv bankkoppling till både Företagskontot och valutakonto hos Swedbank och ja, ibland kan det kännas som det tar någon dag extra.
Sedan skall man vara medveten om att sista veckan av året ofta blir lite speciell beroende på hur helgdagarna fördelas, eftersom Spiris inte får transaktioner från banken 7 dagar i veckan. (Alternativt inte försöker hämtar transaktioner så ofta?)