Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

JennyPenny
UTFORSKARE

Bankkoppling - varför sker överföringen så sent?

Hej,

Jag har flera företag som har bankkoppling med diverse banker och det funkar ju jättebra - om man börjar jobba kl 11 på förmiddagen. Nu är klockan 9:50 och fortfarande har inte gårdagens transaktioner lästs in! Vad är det som tar sån tid? Jag har många kunder som jag bokför i Fortnox och där har inläsningen av gårdagens transaktioner lästs in kl 06:35 så det kan ju inte bero på banken. Lite irriterande också att appen påminner om förfallna kund- och leverantörsfakturor när det beror på att Spiris inte läst in transaktionerna och bokfört betalningarna. Kommer det ske någon förbättring här?

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @JennyPenny 

Tack för att du hör av dig.

Just igår hade vi en viss försening i flödet från Handelsbanken, vilket delvis är förklaringen i ditt fall (förutsatt att någon av dina slutkunder har konton där).

Jag förstår att detta påverkar ditt arbete, särskilt när påminnelser om förfallna fakturor triggas trots att betalningar faktiskt är gjorda. Det är självklart inte optimalt, och jag beklagar den frustration det orsakar.

Vi arbetar kontinuerligt tillsammans med bankerna för att göra inläsningarna så tidiga och stabila som möjligt, men tyvärr kan tidpunkten ibland variera beroende på bankernas leverans av transaktionsfiler. 

Vi tar med oss din feedback i vårt förbättringsarbete.