Hej @Pianni
Välkommen som ny forummedlem.
Vår rekommendation är att du alltid hanterar betalningar från 1930 via Kassa- och bankhändelser och då kommer det att skapas en verifikation per faktura, precis som du beskriver. Fakturan kommer även att bokföras som betald i systemet och det är så vi rekommenderar att du arbetar.
Att registrera kundfakturor som betalda via Kassa- och bankhändelser i eEkonomi är viktigt eftersom det knyter ihop bokföringen genom att matcha bankhändelser med bokföringshändelser. När du gör detta, säkerställer du att de betalningar som programmet med säkerhet kan stämma av mot kund- och leverantörsfakturor matchas automatiskt. Detta innebär mindre manuellt arbete och minskar risken för fel.
Dessutom har du möjlighet att få in kontoutdraget automatiskt med en bankkoppling, vilket ytterligare effektiviserar processen. Genom att arbeta under Kassa- och bankhändelser får du en tydlig översikt över betalningar och kan enkelt hantera dina bankkonton, vilket är avgörande för korrekt avstämning och bokföring.
Jag bifogar instruktionen Matcha inbetalningar manuellt samt Kom igång med Kassa- och bankhändelser. Läs gärna i dessa instruktioner och slå en signal till supporten så kan vi bolla tankar och idéer med dig.
Ha en fin eftermiddag!