Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Maria_Vest1
MEDLEM

Betalning av skattereduktion gör så jag inte kan göra ansökan.

Hej,

En betalfil gick in dubbelt och då la sig fakturan med skattereduktionen som "ej hanterad i modulen". Kan jag få tillbaka den så jag slipper ansöka manuellt? Den lägger sig dessutom på förfallolistan så jag risker att skicka påminnelser. Hoppas ni förstår min fråga. Hade gärna fått ut ett underlag för att göra ansökan i alla fall. Dessa fel händer ju och jag vill veta hur jag hanterar det i framtiden.

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Maria_Vest1 

När en betalfil gått in dubbelt får fakturan status “ej hanterad i modulen” för skattereduktion eftersom programmet tolkar den som slutförd. I de flesta fall behöver du inte göra en manuell ansökan – lösningen är att få tillbaka fakturan till obetalt läge så att den åter hamnar i skattereduktionsmodulen.

Om betalningen inte är journalförd/bokförd ännu radera den felaktiga betalningen och gör om importen/registreringen en gång. Då blir fakturan obetald igen och dyker normalt upp i skattereduktionsmodulen så att du kan hantera och ansöka som vanligt.

Är betalningen journalförd får du hantera ansökan manuellt. 

Vill du att vi kikar på det tillsammans så ring oss på 0470-70 60 00 så hjälper vi dig gärna 🌻