Helt plötsligt börjar jag få betalningar som misslyckats på leverantörsfakturor med nedan meddelande. ( detta är ej nya leverantörer utan bef som betalningar gjorts utan problem till tidigare)
Följande text :
"Förklaring: Specifikation av mottagarens namn och/eller adress som behövs enligt tillsynskrav är otillräcklig eller saknas"
"RR03 -; Förklaring: Specifikation av mottagarens namn och/eller adress som behövs enligt tillsynskrav är otillräcklig eller saknas"
Är detta något nytt ? vad är det för information som måste vara med ?
Även jag råkar ut för detta. Kan tillägga att i mitt fall är det en e-faktura som banken inte accepterar. Jag har Swedbank.
Tack för att ni kontaktat oss och för att ni beskriver era problem med misslyckade betalningar.
Vi har fått information om att det tidigare funnits ett fel som kunde orsaka den typ av meddelanden ni har fått, men att detta ska ha blivit åtgärdat på eftermiddagen torsdagen den 30 oktober.
Om problemet fortfarande kvarstår hos er, behöver ni ta kontakt med vår support så att vi kan skapa ett ärende och felsöka vidare tillsammans med er. Supporten nås på 0470‑70 60 00 mellan kl. 9 - 16.30.
Vi beklagar det besvär detta har inneburit och hoppas att det snart fungerar som vanligt igen.
Copyright 2025 Visma Spcs. All rights reserved.