Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Wigden
MEDLEM

Buggrapport sortering i Bildunderlag

Det finns en bugg i sorteringsordningen under bildunderlag. 
Om jag justerat datum, laddat om sidan, och ändrar sorteringen, så gör den inte en korrekt sortering.
Samma gäller för både fallande eller stigande.
Den hanterar merparten rätt, men vissa poster hamnar fel i listan.  Jag kan inte 100% säga men det kan vara så att datum är justerat på dessa poster så att den sorterar på någon form av orginaldarum (som inte visas i tabellen). 
När man vill dubbelkontrollera om alla underlag är körda och har några hundra så är detta i princip omöjligt. 
Hoppas på snabb åtgärd.  
Not: Jag håller just nu på att migrera från annat verktyg och har därför valt att även importera underlag från fg år för att koppla dessa mot tidigare års importerade SIE, därav stort tidsspann mellan underlagen. Det är i sig underordnat, som ni ser så sker ingen kronologisk ordning. 

Se exempel från bifogad skärmdump.  

image.png

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Wigden 

För att vi ska kunna titta närmare på detta i din miljö och vid behov skapa ett ärende till våra utvecklare, vill vi gärna att du kontaktar vår support.

Ring oss på 0470‑70 60 00, så hjälper vi dig vidare och kan gå igenom detta mer i detalj tillsammans.

Välkommen att kontakta supporten. 

Wigden
MEDLEM

Absolut, jag ringer. 
Men ett förbättringsförslag är att implementera någon form av bugganmälningsfunktion från inloggat läge (jobbar själv med utveckling). 
Jag har säkert hittat 10 tal mindre buggar men det blir för tidskrävande att ringa varje gång, dela skärm, förklara etc om det inte är kritiska buggar.

För mig (och gissar för andra) skulle det vara klart enklare om jag kan spela in en skärminspelning, utvecklare tittar och kontaktar vid behov.   
Jag förstår och är medveten om att det inte är en optimal lösning vid alla tillfällen och för alla konton. Men ni riskerar just nu att gå miste om värdefull informaiton från användare då det blir för tidskrävande att rapportera en bugg. 

Nu är denna bugg rapporterad i alla fall då den för mig är relativt kritisk 🙂  

/Fredrik

Khedron Wilk
CHAMPION

Spiris brukar hänvisa till att använda Feedback och förslag inne i Bokföring och Fakturering och kanske då framförallt Hur kan vi göra dig mer nöjd med Bokföring & Fakturering?

Nackdelen med den lösningen är att det går inte skicka med bilder så vad jag brukar göra är att skriva ett inlägg här i forumet och sedan klistra in länken till det inlägget in i det förslag jag lämnar. Tyvärr får man ingen återkoppling på vad som händer med det som skickas in.