Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Det är semestertider i forumet - Vill du ha snabb hjälp?
Ring oss, vi hjälper dig gärna!

E-faktura Beställarreferens?

Hej!

En av våra kunder vill att vi lägger en sex-siffrig kod under "Beställarreferens" men jag har inte inget fält som heter så. Vilket fält ska jag använda? Är det under "Referenskod" jag ska lägga denna kod?
Kunden har skickat nedan skärmbild med information från en av våra fakturor och refererar också till:

Se några av Peppolregelverkets krav nedan

• Referens: Varje faktura måste innehålla en beställarreferens. 
  • Format för beställarreferens:
    • Peppol-format: Använd fältet "BuyerReference".
    • Svefaktura-format: Använd fältet "RequisitionistDocumentReference/ID".

Skärmbild från kund:

UlrikaBengtsdotterLind_0-1749131801694.png

Hälsningar Ullis Bengtsdotter Lind

4 SVAR 4
Pacsac
CHAMPION

I order finns en ruta som heter orderreferens, den är bra att använda till kundens betställningsnummer/beställarreferens

Tack, men vi har inte funktionen Offert & Order, men jag har tidigare använt fältet "Er orderreferens" i fakturahuvudet, där jag angivit ett projektnummer. Nu vill de istället att jag anger en kod under "Beställarreferens", för att fakturan ska komma till rätt person. Se min skärmbild i mitt inlägg, där kunden har strukit över siffrorna under Orderreferens och markerat Beställarreferens.

Hälsningar Ullis

Hej @Ulrika Bengtsdotter Lind 

Jag ser inte heller någon annan möjlighet än att du lägger in det i fältet för orderreferens men slå gärna en signal till supporten som ofta har kluriga lösningar på det mesta. 

Välkommen att kontakta supporten

Hej!
Nu har jag läst mig till att:
"En referenskod är en specifik beställarreferens som din kund kan kräva. Du anger den i fältet Referenskod på kundfakturan".
Vad är en referenskod och var lägger jag in den?

Tänker att jag har fått svar på min fråga och använder fältet för "referenskod" för kundens önskemål.

Hälsningar Ulrika