Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

lenapolarmt
MEDLEM

E-faktura och bokföra

Hej,

Jag har fått in en e-faktura under bildunderlag och vill bokföra den för att kunna skicka den till betalning.

Vi har en bankkoppling så det är klart men nu påstår våran bokföringsbyrå att vi måste bokföra dom i den ordningen dom kommer in alltså nerifrån och upp men måste man verkligen det?

Fakturadatumet är rätt. Så ställer det till något hos våran bokföringsbyrå om vi inte tar dom i den ordningen som dom ligger i systemet?

Mvh Lena

3 SVAR 3

Frågan är, vad betyder "nerifrån och upp" för byrån? Betyder det att fakturorna reggas med äldsta datumet först, eller vad betyder det? Går det att sortera om så äldsta datumet kommer högst upp i så fall om du vill sortera i den ordningen istället? Vi här på forumet kan ju bara gissa din byrås rutiner och önskemål. Vad säger de när du frågar varför?

Mvh Lena

Hej,var lite otydlig. Måste jag bokföra dom i datum ordning eller kan jag ta en faktura som har datum som tex 14/4 och bokföra den, en annan som ligger med datum 10/4 och bokföra den efter? Eller blir det fel hos bokföringsbyrån?

Tack och lov har vi kommit ifrån Hogia-stadiet á la 1975, så datumföljden är irrelevant!

M a o: datumföljden du reggar fakturor på spelar ingen roll; du kan ta i vilken ordning du vill.

Mvh Lena