Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

CarinaM_
UTFORSKARE

Felanmälan: FEL saldo antal semesterdagar kvar i appen Anställd

Hej,

Appen Anställd visar felaktig saldo på antalet semesterdagar kvar. På samtliga anställda står det minusdagar under semesterdagar som är kvar. Åtgärdar ni?

Mvh Carina

2 SVAR 2
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @CarinaM_ 

Om saldot visas felaktigt för samtliga anställda beror det ofta på att lönekörningen ännu inte är färdigbehandlad eller synkroniserad med Visma Anställd. När lönekörningen har låsts och synkroniseringen är klar ska saldot uppdateras automatiskt i appen.

Kontrollera därför att den aktuella lönekörningen är färdig och låst. Be därefter de anställda att starta om appen eller logga ut och in igen.

Om saldot fortfarande visas som minus efter detta behöver vi kontrollera inställningarna och saldot i löneprogrammet och det hjälper supporten dig med i så fall. 

Välkommen att kontakta supporten 

CarinaM_
UTFORSKARE

Hej @Tinna Gunnarsson ,

Jag förstod senare att detta skulle lösa sig när lönerna väl är klarmarkerade och färdiga för perioden. MEN jag upplever det som väldigt konstigt om anställda inte ska kunna se sena korrekta semesterdagar i appen Anställd när jag har läst in tidrapporterna i lönesystemet, men inte hunnit göra klar lönerna. Det kan ju ta flera dagar innan jag hinner bli klar med lönerna. Jag upplever detta bekymmersamt att appen Anställd visar MINUS-saldo. Vi gick in i tidrapporteringssystemet för att anställda skulle kunna se sina flextimmar och semesterdagar, och därigenom planera bättre för kommande ledigheter/flexuttag m.m. Vad är vitsen med program som inte funkar optimalt?? Så är det inte med andra löneprogram och tidrapporteringssystem.

Förbättra tack!

Mvh Carina