Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Funktionen Storegate Backup

Hej
Jag har slagit på funktionen Storegate Backup på mig och fått ett mejl från Storegate med instruktioner om installationen av programmet - det är framförallt Storegate Online Backup vi är intresserade av. MEN jag kommer inte vidare i installationen, då jag behöver välja vilken mapp som ska säkerhetskopieras och förstår inte vilken? I chatt med Storegate fick jag veta att jag, när jag gör en säkerhetskopiering i Spiris, behöver välja vilken mapp mina filer i Spiris ska säkerhetskopieras till. Var gör jag det? Först därefter inkluderar jag den mappen i backupen. (Jag vet om att Spiris är molnbaserat och att man inte behöver en backup på Bokföring & Fakturering, men detta är säkerhetskrav i vår cyberförsäkring, därför vill vi ha Storegate).

Hälsningar Ulrika Bengtsdotter Lind

2 SVAR 2
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Ulrika Bengtsdotter Lind 

Tack för din fråga.

Spiris är en helt molnbaserad tjänst, precis som du skriver och det innebär att det inte finns någon lokal mapp på din dator där dina Spiris‑filer lagras. Därför finns det tyvärr ingen mapp att välja i Storegate Online Backup för just bokförings- eller faktureringsdatan i Spiris.

Vi har tyvärr ingen mer detaljerad information om inställningarna för Storegate Backup här hos oss i forumet men däremot hittade jag information på vår hemsida som jag tror kan hjälpa dig.

Under Vanliga frågor och rubriken “Vart ska jag vända mig om jag har frågor?” står att frågor om själva tjänsten och installationen hanteras av Storegate. Du kan kontakta dem på 08‑411 55 66 eller via deras supportsidor:

De kan hjälpa dig vidare med installationen av klienten och ge råd kring din backup.

Lycka till och ha en fortsatt fin dag! 

Ok, tack för informationen! Då vänder jag mig till Storegate!

Hälsningar Ullis