Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Henrikda
MEDLEM

Hur ladda ner protokoll från stämman?

Hej, jag gjorde deklaration och årsredovisning i ert program förra veckan och har nu betalat ut utdelning. Under arbetet med årsredovisningen kunde man ta visa en förhandsvisning av den och ladda ner ett exemplar i pdf. Motsvarande möjlighet fanns dock inte för stämmoprotokollet, jag kunde bara se det men inte skriva ut eller spara ner det i pdf. Jag har uppfattat att man ska bifoga stämmoprotokollet med utdelningsbeslutet till verifikationen där utdelningen bokförs men hur får laddar jag ner protokollet från deklarationstjänsten som ni har?

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Henrikda 

Tack för din fråga och välkommen som ny forummedlem. 

Årsstämmoprotokollet följer inte automatiskt med när du laddar ner eller skriver ut årsredovisningen, eftersom protokollet inte ska skickas in till Bolagsverket. Därför finns det heller ingen direkt nedladdning i samband med förhandsvisningen av årsredovisningen.

Du kan däremot enkelt ta fram protokollet separat:
Bokföring - Årsavstämning - Öppna deklaration och årsredovisning - Rapportcentral - Årsredovisning - bocka i Årsstämmoprotokoll - Skapa rapport

Här kan du öppna protokollet och spara ner det som PDF eller skriva ut det, till exempel för att bifoga till verifikationen för utdelningsbeslutet.

Ha en fin dag! 

Fint och tack för hjälpen, nu har jag hittat hur man ska göra och misslyckats med att göra det eftersom jag jobbar via iPad och då faller knappen för att skapa rapport bort från sidan. Spiris har en lång historia av att vara notoriskt sena med att skapa kompatibilitet för oss som bara jobbar från tablets. Men nu vet jag i alla fall hur man gör och får åka till en kompis med dator och få det gjort.

Hej @Henrikda 

Skönt att det löste sig och tack för din återkoppling. 

Ha en fin vecka!