Jag har gjort det många gånger men nu funkar det inte.
- Loggar in på Nordea, sparar ner ett urval av händelser på ett konto i en CSV-fil.
- Väljer Kassa och bankhändelser i Visma. Klickar på gröna knappen och väljer "importera kontoutdrag" väljer csv-filen i utforskaren. Dialogruta i Visma meddelar att filen laddats upp men den syns inte i rutan och det går inte att klicka på "Lägg till"-knappen.
Är det ngt driftfel på eEkonomi just nu?
Löst! Gå till lösning.
Det funkar idag men samma sak har hänt vid minst fyra tillfällen sedan månadsskiftet okt/november ifjol. Jag har ett pågående ärende med er support. Utvecklarna verkar ha utmaningar att hitta vad det är för fel. Samma sak har hänt vid alla tillfällen. Filen läses in men posterna visas inte när jag försöker under helgen men måndag morgon funkar det!!! Om fler användare har samma fel borde det underlätta er felsökning att få kontakt även med dem.
Vad skönt att händelserna har kommit in nu. Bra också att du redan har ett pågående ärende med oss. Uppdatera gärna när du får svar och så hoppas jag detta inte händer igen.
/Tinna
Jag har exakta samma fel med import av csvfil från Swedbank, det fungerar inte. Den säger att den inte innehåller bankhändelser vilket den gör
Hej @Carina Wesenlund-Jonsson
Jag har kollat med teamet och ingen har hört av sig om samma problem idag eller igår. Vi ska självklart kika närmare på det när du ringer oss. Ring oss på 0470‑70 60 00 så hjälper vi dig direkt.
Den här helgen är felet tillbaka igen. Exkta på samma sätt som tidigare 😞 försökte ladda upp filen för några minuter sedan, strax före halv sju på lördagskvällen. @Carina Wesenlund-Jonsson @Tony Lindgren @regnstrom @Kassör1 har ni samma fel nu?
Jag har inte jobbat i dag utan varit helt ledig så jag vet inte. Återkommer om jag märker felet igen.
Testar igen söndag kväll 18:52. Samma fil som igår, samma dator, samma webbläsare. Meddelande i överkant att filen laddats upp men inga bankhändelser blir synliga 😞
Hej @Danton
Jag förstår verkligen att det är frustrerande när felet återkommer, särskilt eftersom det verkar dyka upp just på helgerna. Vi vill gärna fånga problemet medan det pågår för att kunna undersöka det ordentligt tillsammans med våra specialister.
Nästa gång det händer, ring gärna vår support på 0470‑70 60 00 om vi har öppet, så kan vi skapa ett ärende direkt och samla in rätt information. Om felet uppstår utanför öppettid är det bra om du antecknar datum, tid och hur du gick tillväga, så tar vi det tillsammans när du ringer oss på nästa vardag.
Tack igen för att du tar dig tid att rapportera. Vi hoppas kunna ge dig ett tydligt svar och en lösning så snart som möjligt.
/Tinna
Nu fungerar det som det ska. Gjorde på exakt samma sätt nu. @Tinna Gunnarsson Jag har bara råkat ut för det här felet på helger. Hur är er telesupport öppen på helgerna?
Vad bra att det fungerar nu! Som du säkert vet är telefonsupporten stängd på helger. För att kunna göra en ordentlig felsökning – och inte bara kontrollera att det fungerar för stunden – behöver du ta kontakt med supporten.
Välkommen!
Den här helgen fungerade importen av CSV-filen normalt på lördagen. Söndag kväll halv nio försökte jag importera en ny csv-fil. Fick exakt samma fel som de tidigare gångerna. 😞 På måndag morgen fungerade det klockrent. Detta är irriterande då jag är kassör ideellt att inte kunna lita på att importen funkar på helgerna. Har meddelat supporten i det pågående ärendet, som nu rullat i drygt ett år.
Copyright 2025 Visma Spcs. All rights reserved.