När jag kopierar från Nordea och klistrar in i Kassa-och bankhändelser så får jag felmeddelandet:
"Kunde inte tolka det som klistrades in"
Någon som vet varför? Har gjort så här i många år utan problem.
Provat att ta en rad eller många rader utan framgång
Hej @Marie_
Har du möjlighet att testa igen idag och se om det fungerar nu? Jag har ingen information om att det skulle vara ett pågående fel just nu. Om det fortfarande inte fungerar behöver du ringa vår support på 0470‑70 60 00, så kan de i sina loggar se var det stoppar eller vad som orsakar felet.
Välkommen att kontakta oss!
testade igen nyss och det är samma fel
Hej igen @Marie_
Tack för att du testade igen! Då känns det som något supporten behöver ta en titt på.
Välkommen att kontakta supporten på 0470-70 60 00.
/Tinna
Fungerar inte att klistra in kontoutdrag från Nordea för mig heller.
Har samma problem!
Det var jättebra att även du skrev @JimmySchiöld
Jag skapade ett ärende till supporten och så får ni återkoppling när mer info finns.
/Tinna
"Skönt" att fler har samma problem @jimmy för då kanske Spiris kan felsöka utan att vi behöver ringa supporten!
Ja verkligen, detta hände i somras också och de fixade det då.
Hej @Tinskog
Lösningen är på väg och vi uppdaterar här i tråden så snart vi ser att det fungerar som tänkt.
Just nu går det inte att klistra in kontoutdrag från Nordea. Det går fortfarande bra att läsa in en csv‑fil med transaktionerna, och den som har få poster kan lägga in sina bankhändelser manuellt.
Vi jobbar på en lösning och kommer återkoppla i tråden när det är löst!
Även jag har problem med detta så håller tummarna för att lösning är på väg.
Samma här...och typiskt när man har många transaktioner som man inte vill sitta och lägga in dem en och en. Det verkar vara Nordea kontoutdrag som är problemet. Hoppas på snar lösning.
Samma problem här, hoppas på en snar lösning.
Jag har samma problem, väljer jag CVS fil istället så kommer inte text med från kontoutdraget. Jag föredrag att kopiera och klistra in.
Vad är status på detta?
Copyright 2025 Visma Spcs. All rights reserved.