När jag kopierar från Nordea och klistrar in i Kassa-och bankhändelser så får jag felmeddelandet:
"Kunde inte tolka det som klistrades in"
Någon som vet varför? Har gjort så här i många år utan problem.
Provat att ta en rad eller många rader utan framgång
Hej @Marie_
Har du möjlighet att testa igen idag och se om det fungerar nu? Jag har ingen information om att det skulle vara ett pågående fel just nu. Om det fortfarande inte fungerar behöver du ringa vår support på 0470‑70 60 00, så kan de i sina loggar se var det stoppar eller vad som orsakar felet.
Välkommen att kontakta oss!
Hej,
Samma sak det går inte att klistra kontoutdraget i Kassa-bank händelser. Detta borde ni åtgärda omgående.Tack.
Hej
Är det meningen att vi alla som har problem med detta ärende skall ringa supporten för att få en återkoppling på vad som händer?
Vi har publicerat information om felet på vår sida för driftinformation: https://www.spiris.se/support/driftinformation
Informationen tas bort när problemet är åtgärdat.
Våra utvecklare arbetar aktivt på att lösa problemet, men i nuläget kan vi tyvärr inte lämna någon tidsplan för när det kommer att vara löst. Tills vidare rekommenderar vi att importera kontoutdrag eller skapa dem manuellt som en tillfällig workaround.
Tack för ert tålamod medan vi arbetar vidare med detta.
testade igen nyss och det är samma fel
Hej igen @Marie_
Tack för att du testade igen! Då känns det som något supporten behöver ta en titt på.
Välkommen att kontakta supporten på 0470-70 60 00.
/Tinna
Fungerar inte att klistra in kontoutdrag från Nordea för mig heller.
Har samma problem!
Det var jättebra att även du skrev @JimmySchiöld
Jag skapade ett ärende till supporten och så får ni återkoppling när mer info finns.
/Tinna
Hej! Helt plötsligt fungerar det inte att klistra in kontoutdrag från Nordea till Spiris. Får felmeddelande "Kunde inte tolka det som klistrades in" trots att jag gör på exakt samma sätt som alltid. Har även provat att kopiera enstaka rader - men får samma fel. Har även provat i både Chrome och Safari.
Kan ni snälla vägleda mig eller informera om ni har något eventuellt tillfälligt fel. OBS! Jag klistrar in korrekt
Jag har samma problem.
Jag har samma problem. Ser att ni fick meddelande om felet redan 2/12. Vad är er prognos för lösning av problemet?
Hej på er!
Precis som ni nämner går det inte att klistra in kontoutdraget från Nordea. Mer information finns i tråden här, och den tråden kommer vi att uppdatera så snart vi har mer att dela.
Tills vidare kan man läsa in en csv‑fil med transaktionerna, och den som har få poster kan lägga in sina bankhändelser manuellt. Vi jobbar på en lösning men det är oklart när en lösning kan vara på plats.
Jag kommer byta till Fortknox för alla mina bolag... Det här håller inte
"Skönt" att fler har samma problem @jimmy för då kanske Spiris kan felsöka utan att vi behöver ringa supporten!
Ja verkligen, detta hände i somras också och de fixade det då.
Hej @Tinskog
Lösningen är på väg och vi uppdaterar här i tråden så snart vi ser att det fungerar som tänkt.
Just nu går det inte att klistra in kontoutdrag från Nordea. Det går fortfarande bra att läsa in en csv‑fil med transaktionerna, och den som har få poster kan lägga in sina bankhändelser manuellt.
Vi jobbar på en lösning och kommer återkoppla i tråden när det är löst!
Eftersom det var samma problem som i somras så borde ni kunna lösa det här snabbare. Men nu har det gått flera dagar och som jag förstår så har ni ännu inte lyckats hitta någon lösning?
Hej,
Kanske dum fråga, men hur gör man det för att läsa in en csv-fil från Nordea till eEkononmi?
Har varit borta en vecka, så att göra alla transaktioner manuellt känns inte bra.
Copyright 2025 Visma Spcs. All rights reserved.