Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Det är semestertider i forumet - Vill du ha snabb hjälp?
Ring oss, vi hjälper dig gärna!

Korrigering av betalning

Hej på er! jag gjorde en korrigering av en leverantörsbetalning (trodde jag!). Men nu hittar jag inte verifikatet, och ser inte att det blivit ändrat. GÅR det inte att korrigera mot 2440? i såfall borde systemet sagt ifrån... eller?

Problemet var att jag kvittat en kredit mot en faktura. Sen har jag betalt det fulla beloppet, och slarvat när jag bokförde betalningen - för systemet trodde ju att fakturan var kvittad och att bara restbeloppet betalats - och jag körde bara OK! så betalningsbokfört blev bara restbeloppet.

Därför ångrade jag kvittningen.
Gick till betalningsverifikatet och gjorde en korrigering. Men hittar inte korrigeringsverifikatet nu.

1 SVAR 1
Ebba Arvén
COMMUNITY MANAGER

Hej! 

Jag förstår att det känns förvirrande. Ett tips är att gå till Bokföring – Rapporter och ta ut en behandlingshistorik. Där kan du se exakt vad som har hänt och bokförts. Där ska verifikationen alltid finnas med om något har bokförts. 

Om inte detta hjälper till så är mitt nästa förslag att du ringer in till oss på 0470-706 000 istället. Så att vi inte rör till något mer i bokföringen. 😀

Lycka till så håller jag tummarna att det löser sig snart. 
/Ebba