Hej!
I Inköp-Leverantörsfakturor-Ej förfallna, går det någonstans att göra en markering eller notering där på en faktura? Vi skulle vilja notera vilka vi lagt in för betalning i banken. Detta är alltså inte samma sak som att bokföra att betalningen faktiskt är gjord, utan mer som en information om vi är flera som jobbar i samma bolag.
Tyvärr har jag inte sett någon funktion, där man manuellt kan sätta fakturan i läge "på väg". Ett syskonprogram till B&F har det, men inte Bokföring och Fakturering (f d eEkonomi). Däremot kan man gå in på en knapp nere till vänster i programmet och lägga in förslag på nya funktioner (Feedback och Förslag).
Mvh Lena
Jag brukar exportera till betalfil även om jag sedan gör betalningarna manuellt i banken - då står det att de är exporterade så jag vet att det betyder "betalning på gång". Man måste först ange i Inställningar/Faktureringsuppgifter att man ska använda betalfil för utgående betalningar. Detta fungerar olika beroende på vilken bank man har så man får testa - det ska komma upp information om att betalningar inte har exporterats när man går in på obetalda fakturor.
Copyright 2026 Visma Spcs. All rights reserved.