Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Det är semestertider i forumet - Vill du ha snabb hjälp?
Ring oss, vi hjälper dig gärna!
UffeAson
MEDLEM

Registrera tid för anställd med timlön

Hej,

I vårt AB har vi sedan tidigare bara en anställd på heltid. Nu har vi tagit hjälp av vår dotter för hantering av våra sociala medier vilket innebär att hon gör några timmar då och då med att posta inlägg. Jag har lagt till henne som en anställd med timlön men lyckas inte förstå hur jag registrerar tiden för hennes timmar så att de kommer med i lönekörningar.

Efter lite sökande insåg jag att det finns en funktion 'Anställd' men när jag går in där finns bara en text med rubriken 'Smart tidsregistrering' som beskriver hur smidigt det fungerar när den anställde själv fyller i sin tid i appen. Betyder det att jag som löneadministratör inte kan registrera den timanställdes tid utan att hon själv måste göra det? Hur gör hon det i så fall. Hon har ju inte tillgång till systemet.

/Ulf

3 SVAR 3
UffeAson
MEDLEM

Fick hjälp av supporten. Det var i lönekörningen man kunde ange antal timmar vilket jag inte såg när jag testade skapa en lönekörning för både den anställda med månadslön och den med timlön. Då var fältet för antal utgråat men kanske hade de varit möjligt att klicka på raden och ange antal timmar. Nu körde jag en separat lönekörning för enbart den timanställde och då kunde man ange antal timmar. Får se hur det blir nästa gång, om det går att ange timmar när jag kör lönekörning för bägge eller om jag behöver köra dem separat. 

Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Hej!

Nej, du ska inte behöva göra två olika lönekörningar för att kunna registrera timmarna, utan det ska funka i samma. 

Och om hon använder Anställd så registrerar hon sina tider i en app och så trillar de in i lönekörningen direkt - du kan oavsett registrera tider manuellt.

Om du inte får till det nästa lönekörning så kontakta mina kollegor på supporten igen så hjälper de dig!

Och grattis till att du växer och kör igång i sociala medier! 🙂

/Anna

Anna Svensson
~Content producer, Spiris lönefamilj~
UffeAson
MEDLEM

Hej Anna,

Hon kan bara se lönebeskedet i Anställd-appen men jag kanske ska förtydliga att jag bara har funktionen 'Egen lön' och den har ju begränsad funktionalitet.

Nu har jag iaf fått det att funka så får vi se hur det går nästa gång då jag ska testa att löneköra bägge anställda samtidigt.

/Ulf