Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

noCtol
MEDLEM

Revolut Bank - Import av CSV filer hanteras ej korrekt

Hej!
Jag har en kund som använder Revolut bank. Vid import av CSV filer till banktransaktioner i Bokföring & Fakturering har jag noterat att programmet anger transaktionsbeloppet till det som i CSV-filen benämns "Amount". 
Det förekommer dock bankavgifter i samband med transaktionerna, och för att hanteringen av dessa ska bli korrekt borde transaktionsbeloppet vara det som anges i kolumnen "Total Amount".
Har någon en workaround som inte innebär att manuellt lägga till bankhändelserna för avgifterna?

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @noCtol 

Utan att ha sett den aktuella filen låter det som att CSV-exporten från Revolut innehåller många kolumner. Det kan ibland göra att programmet tolkar fel kolumn som själva transaktionsbeloppet.

Ett tips är att, om det går i Revolut, filtrera eller anpassa exporten så att filen bara innehåller de mest nödvändiga uppgifterna – till exempel datum, referens och belopp. När filen är mer avskalad brukar programmet lättare kunna identifiera rätt kolumner vid importen.

Om det ändå inte fungerar som tänkt rekommenderar jag att ni kontaktar supporten så vi får se CSV-filen ni använder och kan titta närmare på hur den är uppbyggd. 

Välkommen att kontakta supporten